Cuma, Temmuz 07, 2006

ACABA DOĞRU MUDUR


Meraklı bir zat-ı muhterem, çok yüksek tepelerdeki karanlık bir mağarada hayatının son yıllarını yaşayan Karaya ulaşmış ve sormuş,
"Alışmadık belde tuman durmazmış, bu doğru mudur?" diye.

Bu tuhaf soru karşısında soğukkanlılığını koruyabilmiş olan Kara da cevaben şöyle demiş:
"Bu suale cevap vermek o kadar da kolay olmayacaktır. Evvela tuman giymiş bir belin detaylı bir şekilde müşahede edilmesi iktiza etmektedir. Ne yalan söyleyim mevzu hakkında etraflıca malumata sahibim ; ama bunu hop diye seninle paylaşmak niyetinde elbetteki değilim."

7 yorum:

Adsız dedi ki...

ben sorayım sevgili kara ayran içip ayarı düştüysek suç ayranı kapalı kutu olmasında mıdır

Kara dedi ki...

Dikeni bol kardeşim,
Öyle görülüyor ki, öncelikle sana, kelimelerindeki bazı harflerinin eksik yazılmaması konusunda kuvvetli tavsiyelerde bulunmam gerekecek.
Bu şekilde tam olarak neyi kastettiğini anlamam biraz zor oluyor zira.

ve

Biliyorum ki, "ayran" ile "ayrı düşmek" arasında ciddi bir ilişki olmadığını sen de en az benim kadar iyi biliyorsun. Ama yine de biraz da paran varsa, seni ulu tepelerdeki bir mağarada yaşamaya çalışan çıplak ayaklı bir adaşıma yönlendirmeliyim. O bu konuda seni aydınlatacaktır.

Mathy dedi ki...

sevgili karacım, o sözün günümüz versiyonu " alışmadık .ötte don durmazmış" mıdır acaba?
edebiyat öğretmeni olmayan bi insan olarak eski kelime bilgim azdır benim. hep tdk, hep tdk nereye kadar kardeşim...yoruluyo insan.. burda pek sevgili bencilkirpi kardeşime de bi göndermede bulundum. hani onu pek anlamıyom ya o bakımdan şey ettim...açıklama olsun diye yazdım...

Kara dedi ki...

Aslına bakarsan çok kıymetli Mothey, bu söz dedemden ilk duyduğumdan beridir senin zikrettiğin gibidir. Hatta Lafazan bile bu sözü gayet de iyi bilmekte ve yeri geldiğinde kullanmaktan hiç çekinmemektedir.
Nedense ben bir miktar değişikliğe uğratıverdim.

Adsız dedi ki...

harflere tutkulu değilim pek ama sözlere takılır kalırım

passive dedi ki...

karaa karaaa karaaa
pek kıymetli zümre başkanımmmmm
aaa
ne dedim bennnnnnnnn
gördün mü bak
Allah u teala ve tekaddes hazretleri söyletti galiba
galiba ben ileriyi görebiliyorum
galiba
karaaaaaaaaaaaaaa
aman tanrıııııııııııım
demenin tam vaktidir..
lütfen atasözlerimizi orijinal halleriyle muhafaza edelim
yok efendim ben bu kelimeleri telaffuz edemem utanırım felan fıstık triplere girmeyelim
hayır gireceksen zaten baştan girme di mi ama başkann

Kara dedi ki...

hayır, aman Allahım hayır, bunu bana yapamazsınız.

Ahım dumanı göğe yükselir sizi boğar. Bunu düşünün, kendinize yazık etmeyin, etmeyiiiiiiiiiiinn!!!